كاربرد سنگ نما چيست

خريد آنلاين سنگ ساختماني،فروش سنگ نما،نمايشگاه سنگ اسلب،سنگ صادراتي،شركت بازرگاني فروش سنگ،صادرات سنگ

كاربرد سنگ نما چيست

۳۲ بازديد ۰ نظر

ممكن است براي همه افراد اينطور نباشد ولي نماي خارجي و سنگ نما در برداشت اوليه آدم ها بسيار تاثير گذار است به همين دليل نبايد بدون فكر و توجه به نماي خارجي ساختمان يا هر مكاني ديگر، آن را ساخت. يكي از موثرترين عوامل براي زيبا سازي اين قسمت از ساختمان اين است كه نماي خارجي با نماي داخلي از هر لحاظ هماهنگ باشد، به خصوص در نوع متريالي كه در هر دو نما استفاده مي كنيم.
سنگ ساختماني جز آن دسته از متريالي است كه كاربرد فراواني هم در نماي داخلي و هم در نماي خارجي دارد. شايد هيچ مصالحي مانند سنگ نما نباشد كه علاوه بر زيبايي طبيعي، از مقاوم ترين آنها هم باشد. متريالي كه در قسمت خارجي ساختمان استفاده مي شود، در برابر عوامل تخريب زيادي قرار دارد. به همين دليل نمي توان هر متريالي را استفاده كرد. سنگ ساختماني به اين دليل كه در شرايط سختي تشكيل مي شود، از مقاوم ترين مصالح ساختماني به حساب مي آيد.

اما با اينكه تنوع سنگ ساختماني بسيار زياد است، ولي همه آنها براي استفاده در نماي خارجي مناسب نيستند. سنگ نمايي كه قرار است در قسمت بيروني ساختمان استفاده كنيم بايد ويژگي هاي زير را داشته باشد.
مقاومت در برابر نور خورشيد: بعضي از سنگ ها در برابر نور خورشيد تغيير رنگ مي دهند.
مقاومت در برابر نفوذ آب: سنگ هاي طبيعي رسوبي در برابر جذب آب مقاوم نيستند. آنها با جذب آب باران يا برف، به راحتي ترك مي خورند و با مرور زمان خرد مي شوند.
داراي خلل و فرج باشند: خلل و فرج باعث مي شود، ملات به خوبي به سنگ طبيعي بچسبد و با گذشت زمان از كار جدا نشود.
به راحتي تميز شود: از آنجايي كه دسترسي به نماي خارجي مشكل است، اكثر نماي ساختمان ها با گذشت زمان كثيف مي شوند. بايد براي اين قسمت از سنگ هايي استفاده شود كه در مدت زمان كم و به راحتي تميز شوند. سنگ اسلب، به دليل دارا بودن ابعاد بزرگ، راحت تر تميز مي شود تا سنگ هاي تايل.
تقريبا نماي خارجي ساختمان شامل تمام قسمت هايي است كه جز نماي داخلي به حساب نمي آيند. اين قسمت ها عبارت اند از: نماي خارجي يا بيروني ساختمان، محوطه و فضاي سبز، پله و راه پله بيروني، پاركينگ هايي كه جزيي از حياط هستند، ديوارها و سنگفرش بيروني ساختمان، … . ذكر اين نكته در اينجا خالي از لطف نيست كه كاربرد سنگ ساختماني در فضاي سبز شامل آبنما، نيمكت، راه عبور براي رفتن به باغچه، تزيين قسمتي از كف باغچه، … است.

در بين سنگ هاي ساختماني مرمريت، مرمر، تراورتن، گرانيت، اونيكس، … سنگ هاي تراورتن و گرانيت از همه مقاومت تر هستند. اما تنوع رنگ و زيبايي سنگ تراورتن از سنگ گرانيت بيشتر است.

source: كاربرد سنگ نما چيست

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.